20-03-2022
.....................................

Pomoc prawna

dla obywateli Ukrainy oraz...


14-03-2022
.....................................

Nowy początek

Nowa siedziba nowe otwarcie


04-06-2019
.....................................

Bank nie wypłaci gotówki

bez dokumentów potwierdzających...


30-05-2019
.....................................

Spółki z o.o. na Ukrainie

Od 17 czerwca 2018 roku obowiązuje...


15-05-2019
.....................................

Nowa siedziba

Szanowni Państwo Uprzejmie...


21-02-2019
.....................................

Zmiana strony w zobowiązaniu

nie zmienia zasad obliczania i biegu...




Aktualności




Login
Hasło

Przypomnij hasło | Rejestracja



Czy koniecznie trzeba rejestrować w inspekcji podatkowej, (09-10-2009)


Czy koniecznie trzeba rejestrować w inspekcji podatkowej, filie przedsiębiorstwa? Jeśli tak, jakie dokumenty należy złożyć?

Odpowiedź: Zgodnie z pkt. 4.1 rozdziału 4 Zasad rozrachunku płatników podatku, opłat (obowiązkowych opłat), zatwierdzonego nakazem Państwowej Służby Podatkowej Ukrainy Nr 80 z dnia 19.02.1998 r. (wraz ze zmianami oraz uzupełnianiami, dalej– Zasady Nr 80), wpisanie do ewidencji w charakterze płatników podatku– osób prawnych oraz wyodrębnionych oddziałów osób prawnych dokonuje się zgodnie z ich siedzibą w odpowiednich organach Państwowej Służby Podatkowej po wpisaniu informacji o nich do Jedynego Rejestru Państwowego lub w przypadkach, przewidzianych przepisami prawa po przywłaszczeniu (nadaniu) kodów identyfikacji według Jedynego Rejestru Państwowego. Podstawą wpisania do ewidencji, wyodrębnionego oddziału osoby prawnej jest przedstawienie (dostarczenie) zawiadomienia o utworzeniu wyodrębnionego oddziału osoby prawnej do organu Państwowej Służby Podatkowej zgodnie z siedzibą wyodrębnionego oddziału (pkt. 4.4 Zasad Nr 80).

Zgodnie z pkt. 4.7 Zasad Nr 80 w przypadku gdy z siedziby wyobrębnionego oddziału do organu Państwowej Sużby Podatkowej nie nadeszły (nie dostarczono) informacje od rejestratora państwowego, przewiduje się za zgodą osoby prawnej wpisanie wyobrębnionego oddziału w ewidencję na podstawie dokumentów zaznaczonych w pkt. 4.10 niniejszych Zasad, a mianowicie:

-wniosku na formularzu Nr 1-OPP (załącznik 1)

-kopii wyciągu z Jedynego Rejestru Państwowego z zaznaczeniem informacji o wyodrebnionym oddziale, jeśli wnioskodawcą jest wyobrebniony oddział osoby prawnej, informacje o którym wpisuje się do Jedynego Rejestru Państwowego;

-kopii dokumentu (świadectwa) o rejestracji, akredytacji, legalizacji, utworzeniu itp. oraz kopii dokumentu, który potwierdza nadanie kodu identyfikacji Jedynego Rejestru Państwowego, jeśli wnioskodawcą jest wyodrębniony oddział osoby prawnej, informacji, o którym nie wpisuje się do niniejszego rejestru.

Jednocześnie z złożeniem wniosku płatnika podatku– wyodrębnionego oddziału składa się oryginał takiego dokumentu.



Powrót Wszystkie Aktualności