20-03-2022
.....................................

Pomoc prawna

dla obywateli Ukrainy oraz...


14-03-2022
.....................................

Nowy początek

Nowa siedziba nowe otwarcie


04-06-2019
.....................................

Bank nie wypłaci gotówki

bez dokumentów potwierdzających...


30-05-2019
.....................................

Spółki z o.o. na Ukrainie

Od 17 czerwca 2018 roku obowiązuje...


15-05-2019
.....................................

Nowa siedziba

Szanowni Państwo Uprzejmie...


21-02-2019
.....................................

Zmiana strony w zobowiązaniu

nie zmienia zasad obliczania i biegu...




Aktualności




Login
Hasło

Przypomnij hasło | Rejestracja



Czy to prawda , że można anulować (22-10-2011)


Czy to prawda , że można anulować świadectwo płatnika VAT?

Tak.

Zasady anulowania jak również podstawy prawne płatnika VAT regulowane są m.in. w art. 184 Kodeksu Podatkowego Ukrainy (dalej - Kodeks) i w Rozporządzeniu o rejestracji  płatników VAT, zatwierdzonym nakazem Państwowej Administracji Podatkowej Nr 978, z dnia 22.12.2010, zarejestrowanym w Ministerstwie Sprawiedliwości Nr  1400/18695 w dniu 29.12.2010 (dalej - Rozporządzenie).

Zgodnie z ppkt.pkt.184.1 art.184 Rozdział V Kodeksu Podatkowego anulowanie rejestracji jako płatnika VAT odbywa się w przypadku, gdy w Ujednoliconym Rejestrze Państwowym istnieje zapis o:

-braku osoby prawnej lub fizycznej w siedzibie (miejscu zamieszkania);

-brak jest potwierdzenia informacji o osobie prawnej.

Zasady wnoszenia zapisów do Ujednoliconego rejestru o braku osoby prawnej w jej siedzibie lub zapisu o braku potwierdzenia informacji o osobie prawnej określa art.19 Ustawy " O państwowej rejestracji osób prawnych i fizycznych -przedsiębiorców " ( dalej -Ustawa).

Zgodnie z regulacjami niniejszego art. zaznaczone wpisy wnoszone są do rejestru na wniosek rejestratora państwowego lub organu państwowej służby podatkowej.

Zgodnie z ust.11 art.19 Ustawy osoba prawna zobowiązana jest do składania (przesyłania) każdego roku w terminie miesiąca następującego po dniu rejestracji państwowej, rozpoczynając od następnego roku, do rejestratora państwowego potwierdzenie informacji o osobie prawnej kartą o potwierdzeniu informacji o osobie prawnej.

W razie braku wpływu w/w karty w określonym terminie, rejestrator państwowy zobowiązany jest do przesłania listem poleconym, w terminie 5-ciu dni roboczych od dnia przewidzianego dla złożenia karty rejestracyjnej, osobie prawnej zawiadomienia o konieczności złożenia wymienionej karty.  

W razie otrzymania przez państwowego rejestratora informacji o braku osoby prawnej w jej siedzibie , rejestrator zobowiązany jest w terminie 5- ciu dni roboczych od dnia otrzymania zawiadomienia przesłać osobie prawnej zawiadomienie o konieczności złożenia karty rejestracyjnej.  

Prawo nie przewiduje mechanizmu wnoszenia wpisów do rejestru dotyczących braku osoby fizycznej -przedsiębiorcy w miejscu zamieszkania.

W razie niezłożenia przez osobę prawną w terminie miesiąca od dnia  otrzymania zawiadomienia, rejestrator państwowy powinien wnieść do rejestru zapis o braku potwierdzenia zaznaczonych informacji na dzień przewidziany do kolejnego złożenia karty potwierdzającej informację o osobie prawnej.

W przypadku , gdy list polecony wysłany przez rejestratora państwowego zostanie zwrócony, rejestrator powinien wnieść wpis do rejestru o braku osoby prawnej w jej siedzibie.

W przypadku, gdy informacje podlegające wpisowi do rejestru zostały do niego wniesione ,to takie informacje uważa się za wiarygodne i mogą być wykorzystane w sporze z osobą trzecią, do czasu gdy nie zostaną wniesione odpowiednie zmiany (ust.1 art. 18 Ustawy).

Zgodnie z pkt.68.1 art.68 rozdział II Kodeksu Podatkowego organ państwowej rejestracji osób prawnych i fizycznych przedsiębiorców w terminie nie przekraczającym następny dzień roboczy od dnia rejestracji takiej osoby, rejestracji zawieszenia osoby prawnej, bądź działalności przedsiębiorczej osoby fizycznej -przedsiębiorcy, wniesienia dowolnie innych wpisów do rejestru powinien przekazać do odpowiedniego organu państwowej służby podatkowej zawiadomienie i informacje z karty rejestracyjnej o dokonaniu czynności rejestracyjnych przewidzianych prawem.

Zgodnie z pkt. 2.2,2,3 Rozdział 2 Zasad współpracy podmiotów w wymianie informacji dotyczących przekazywania i wykorzystywania informacji z Rejestru osób prawnych i fizycznych przedsiębiorców, zatwierdzonych nakazem Państwowego Komitetu ds polityki regulacji i przedsiębiorczości, Państwowej Administracji Podatkowej Ukrainy, Państwowy Komitet Statystyki Ukrainy Nr 121/560/406, z dnia 07.12.200 Komitet Państwowy Ukrainy, rejestrator państwowy w przeciągu dnia, lecz nie później niż do godz.10:00 następnego dnia roboczego przekazuje do bazy danych Państwowego Rejestru informację o wymianie zawiadomień i informacje z kart rejestracyjnych o dokonaniu czynności rejestracyjnych wpływających do bazy od rejestratorów państwowych ( w tym również wniesienie wpisów do bazy o braku osoby prawnej w siedzibie lub braku potwierdzenia informacji o osobie prawnej).



Powrót Wszystkie Aktualności