20-03-2022
.....................................

Pomoc prawna

dla obywateli Ukrainy oraz...


14-03-2022
.....................................

Nowy początek

Nowa siedziba nowe otwarcie


04-06-2019
.....................................

Bank nie wypłaci gotówki

bez dokumentów potwierdzających...


30-05-2019
.....................................

Spółki z o.o. na Ukrainie

Od 17 czerwca 2018 roku obowiązuje...


15-05-2019
.....................................

Nowa siedziba

Szanowni Państwo Uprzejmie...


21-02-2019
.....................................

Zmiana strony w zobowiązaniu

nie zmienia zasad obliczania i biegu...




Aktualności




Login
Hasło

Przypomnij hasło | Rejestracja



Odzyskanie utraconych oryginałów (21-08-2012)


Odzyskanie utraconych oryginałów dokumentów założycielskich

W przypadku utraty, zniszczenia dokumentów założycielskich (statutu, protokołu założycielskiego)

I. Dyrektor odwiedza wydział spraw wewnętrznych zgłaszając ich utratę. Może to być miejsce utraty (w przypadku kradzieży), w innych przypadkach miejsce rejestracji.

W milicji  przedstawia dowody (składa wyjaśnienia) okoliczności ich utraty.

Pkt.15 art. 19 Ustawy O państwowej rejestracji osób prawnych i fizycznych - przedsiębiorców, wymagane są zaświadczenia wydane przez organ spraw wewnętrznych o rejestracji zgłoszenia utraty oryginałów dokumentów założycielskich.

II. po otrzymaniu zaświadczenia, należy uiścić  opłatę za publikację w biuletynie rejestracji ogłoszeń o utracie oryginałów dokumentów założycielskich ( 51 hrywien), a także opłatę za wydanie duplikatów dokumentów ( 17 hrywien).
III. tworzony jest pakiet dokumentów: zgłoszenie o utracie oryginałów dokumentów założycielskich osoby prawnej , dowód wniesienia opłat za publikacje i wydanie duplikatów.

W przypadku, gdy dokumenty zgłasza pełnomocnik, dodatkowo sporządzane jest pełnomocnictwo potwierdzone podpisem dyrektora z pieczątką przedsiębiorstwa.

IV. z w/w pakietem dokumentów dyrektor lub pełnomocnik udaje się do państwowego rejestratora w miejscu rejestracji przedsiębiorstwa ,gdzie otrzyma duplikat dokumentu założycielskiego.
Po publikacji w biuletynie informacji o utracie dokumentów założycielskich należy sporządzić nową redakcję statutu i ponownie go zarejestrować.

W przypadku innych dokumentów rejestracyjnych zasady postępowania określane są dla każdego dokumentu indywidualnie.

np. Zaświadczenie z Państwowego Rejestru Przedsiębiorstw  i Organizacji Ukrainy, wydawane przez wydział statystyki, odzyskać go można po złożeniu wniosku na papierze firmowym przedsiębiorstwa z podpisem dyrektora  i pieczątką.


Powrót Wszystkie Aktualności