20-03-2022
.....................................

Pomoc prawna

dla obywateli Ukrainy oraz...


14-03-2022
.....................................

Nowy początek

Nowa siedziba nowe otwarcie


04-06-2019
.....................................

Bank nie wypłaci gotówki

bez dokumentów potwierdzających...


30-05-2019
.....................................

Spółki z o.o. na Ukrainie

Od 17 czerwca 2018 roku obowiązuje...


15-05-2019
.....................................

Nowa siedziba

Szanowni Państwo Uprzejmie...


21-02-2019
.....................................

Zmiana strony w zobowiązaniu

nie zmienia zasad obliczania i biegu...




Aktualności




Login
Hasło

Przypomnij hasło | Rejestracja



Rejestrator państwowy pozostawia (17-02-2012)


Rejestrator państwowy pozostawia bez rozpatrzenia dokumenty złożone do wniesienia zmian do informacji o osobie prawnej zwartych w Jednolitym Rejestrze Państwowym w przypadku, gdy:

- dokumenty zostały złożone poza miejscem rejestracji państwowej;
- dokumenty nie odpowiadają wymogom określonym w ust. 1 – 5 art. 8 niniejszej Ustawy;
- dokumenty zostały złożone nie w pełnym zakresie;
- dokumenty zostały złożone przez osobę nieposiadającą odpowiednich pełnomocnictw.
W przypadku, gdy do rejestratora państwowego wpłynęła uprawomocniona decyzja sądu dotycząca zakazu dokonania czynności rejestracyjnych, państwowy rejestrator pozostawia dokumenty bez rozpatrzenia złożone dla wniesienia zmian do informacji o osobie prawnej zawartych w Jednolitym Rejestrze Państwowym.

7. W przypadku, gdy dokumenty o wniesienie zmian do informacji o osobie prawnej zawartych w Jednolitym Rejestrze Państwowym pozostały bez rozpoznania, państwowy rejestrator wydaje (przesyła listem poleconym z opisem zawartości), w terminie nieprzekraczającym następny dzień roboczy od dnia ich wpływu wnioskodawcy odpowiednie zawiadomienie z zaznaczeniem podstaw pozostawienia dokumentów bez rozpatrzenia i dostarczone dokumenty.
8. W przypadku, gdy dokumenty o wniesienie zmian do informacji o osobie prawnej zawartych w Jednolitym Rejestrze Państwowym pozostały bez rozpoznania, wnioskodawca może ponownie zwrócić się do rejestratora państwowego wg zasad ogólnych po usunięciu przyczyn stanowiących podstawę do pozostawienia zaznaczonych dokumentów bez rozpatrzenia.
9. Państwowy rejestrator w przypadku braku podstaw do pozostawienia bez rozpatrzenia dokumentów o wniesienie zmian do informacji o osobie prawnej zawartych w Jednolitym Rejestrze Państwowym, zobowiązany jest do wniesienia w terminie nieprzekraczającym następnego dnia roboczego od dnia ich wpływu, zapisu o wniesieniu zmian i w ten sam dzień do złożenia odpowiednim organom statystyki, państwowej służby podatkowej, Funduszu Emerytalnego Ukrainy, informacji z karty rejestracyjnej wniesienia zmian do informacji o osobie prawnej zawartych w Jednolitym Rejestrze Państwowym, z zaznaczeniem numeru i dnia wniesienia odpowiedniego zapisu.
10. Jednocześnie wraz z wniesieniem do Jednolitego Rejestru Państwowego zapisu o zmianie informacji o osobie prawnej, która zgodnie z niniejszą Ustawą wpisywana jest w wyciągu z Państwowego Rejestru, państwowy rejestrator powinien wydać (przesłać listem poleconym z opisem zawartości) wnioskodawcy wyciąg z Jednolitego Rejestru Państwowego.

11. Osoba prawna zobowiązana jest do złożenia (przesłania) każdego roku w terminie miesiąca następującego po dniu rejestracji państwowej rozpoczynając od następnego roku, do rejestratora państwowego w celu potwierdzenia informacji o osobie prawnej kartę rejestracji potwierdzającą informację o osobie prawnej.

W przypadku, gdy osoba prawna której założyciele (uczestnicy) zatwierdzili statut podjęli uchwałę o przedłużeniu własnej działalności na podstawie modelowego statutu, osoba prawna składa do państwowego rejestratora taką uchwałę, kartę rejestracji potwierdzającą informację o osobie prawnej z odpowiednią adnotacją i egzemplarz oryginału statutu w celu postawienia stempla o tym, że osoba prawna od odpowiedniej daty prowadzi działalność na podstawie modelowego statutu.
Stempel taki stawia rejestrator państwowy również na egzemplarzu oryginału statutu danej osoby prawnej przechowywany w sprawie rejestracyjnej.

W przypadku, gdy założyciele (uczestnicy) osoby prawnej działającej na podstawie modelowego statutu podjęli uchwałę o przedłużeniu własnej działalności na podstawie opracowanych przez nich dokumentów założycielskich, osoba prawna dostarcza do państwowego rejestratora taką uchwałę i kartę rejestracyjną potwierdzającą informację o osobie prawnej z odpowiednią adnotacją.
Osobę prawną uważa się za taką, która prowadzi działalność na podstawie dokumentów założycielskich z chwilą rejestracji państwowej zmian do dokumentów założycielskich osoby prawnej w trybie określonym w art.29 niniejszej Ustawy.
12. W przypadku braku w określonym w ust. 11 niniejszego art. terminu karty rejestracyjnej o potwierdzenie informacji o osobie prawnej, państwowy rejestrator zobowiązany jest do przesłania listem poleconym, w terminie 5-ciu dni roboczych od dnia określonego dla złożenia karty rejestracyjnej, osobie prawnej zawiadomienia o konieczności złożenia do rejestratora państwowego zaznaczonej karty rejestracyjnej.
W przypadku wpływu do rejestratora państwowego od organu państwowej służby podatkowej zawiadomienia wg określonego wzoru o braku osoby prawnej w miejscu jej siedziby, państwowy rejestrator zobowiązany jest do przesłania listem poleconym w terminie 5-ciu dni roboczych od dnia wpływu zaznaczonego zawiadomienia, powiadomienia do osoby prawnej o konieczności złożenia do rejestratora państwowego karty rejestracyjnej.
13. Państwowy rejestrator pozostawia kartę rejestracyjną o potwierdzenie informacji o osobie prawnej bez rozpatrzenia, o czym powiadamia wnioskodawcę w przypadkach przewidzianych w ust. 6 niniejszego art. i w trybie określonym w ust. 7 niniejszego art.
14. W razie niezłożenia przez osobę prawną, w terminie miesiąca od dnia wpływu odpowiedniego zawiadomienia karty rejestracyjnej o potwierdzenie informacji o osobie prawnej, państwowy rejestrator powinien wnieść do Jednolitego Rejestru Państwowego zapis o braku potwierdzenia zaznaczonych informacji dniem określonym dla kolejnego składania karty rejestracyjnej potwierdzenia informacji o osobie prawnej.

W przypadku, gdy państwowemu rejestratorowi zwrócono pismo polecone, państwowy rejestrator powinien wnieść do Jednolitego Rejestru Państwowego zapis o braku osoby prawnej w jej siedzibie.

15. W przypadku utraty oryginałów dokumentów założycielskich założyciele (uczestnicy) osoby prawnej lub upoważniony przez nich organ, bądź osoba dostarcza do rejestratora państwowego w siedzibie sprawy rejestracyjnej zgłoszenie wg określonego wzoru o utracie oryginałów dokumentów założycielskich.
Do zgłoszenia dołącza się:
- dokument potwierdzający wniesienie opłaty za publikacje w specjalnym drukowanym zasobie masowej informacji zawiadomienia o utracie oryginałów dokumentów założycielskich;
- zaświadczenie wydane przez organ spraw wewnętrznych o rejestracji zgłoszenia utraty oryginałów dokumentów założycielskich.
W przypadku, gdy zgłoszenie o utracie oryginałów dokumentów składa osoba, która zgodnie z informacjami wniesionymi do Jednolitego Rejestru Państwowego posiada prawo do dokonywania czynności prawnych w imieniu osoby prawnej bez pełnomocnictw, dodatkowo rejestratorowi państwowemu przedstawia paszport.
W przypadku, gdy dokumenty dostarcza przedstawiciel osoby prawnej, państwowemu rejestratorowi dodatkowo przedstawia paszport i przekazuje dokument potwierdzający pełnomocnictwa przedstawiciela.
Państwowy rejestrator posiada prawo pozostawienia bez rozpoznania zgłoszenie o utracie oryginałów dokumentów założycielskich, w przypadku, gdy zgłoszenie zostało sporządzone z naruszeniem wymogów określonych w ust. 1 i 2 art. 8 niniejszej Ustawy lub w przypadku, gdy do rejestratora państwowego wpłynęła decyzja sądu o zakazie przeprowadzania czynności rejestracyjnych.
O pozostawieniu bez rozpoznania zgłoszenia o utracie dokumentów, wnioskodawcy w terminie nieprzekraczającym następnego dnia roboczego od dnia jego wpływu, państwowy rejestrator wydaje (przesyła listem poleconym z opisem zawartości) odpowiednie zawiadomienie z zaznaczeniem podstaw pozostawienia zgłoszenia o utracie oryginałów dokumentów bez rozpatrzenia.
Państwowy rejestrator w przypadku braku podstaw do pozostawienia bez rozpatrzenia zgłoszenia o utracie oryginałów dokumentów założycielskich zobowiązany jest w terminie nieprzekraczającym następnego dnia roboczego od dnia jego wpływu do wniesienia do Jednolitego Rejestru Państwowego zapisu o utracie oryginałów dokumentów założycielskich osoby prawnej.

 



Powrót Wszystkie Aktualności