20-03-2022
.....................................

Pomoc prawna

dla obywateli Ukrainy oraz...


14-03-2022
.....................................

Nowy początek

Nowa siedziba nowe otwarcie


04-06-2019
.....................................

Bank nie wypłaci gotówki

bez dokumentów potwierdzających...


30-05-2019
.....................................

Spółki z o.o. na Ukrainie

Od 17 czerwca 2018 roku obowiązuje...


15-05-2019
.....................................

Nowa siedziba

Szanowni Państwo Uprzejmie...


21-02-2019
.....................................

Zmiana strony w zobowiązaniu

nie zmienia zasad obliczania i biegu...




Aktualności




Login
Hasło

Przypomnij hasło | Rejestracja



Skreślenie z ewidencji osoby prawnej (14-11-2011)


Skreślenie z ewidencji osoby prawnej

W przypadku, gdy rozpoczęto procedurę reorganizacji osoby prawnej (poza przekształceniem), zawieszenia osoby prawnej lub działalności osoby fizycznej -przedsiębiorcy, wszczęto postępowanie w sprawie uznania za bankruta płatnika podatków lub złożono wniosek o skreślenie z ewidencji płatnika podatków, organ Państwowej Służby Podatkowej podejmuje decyzję o przeprowadzeniu pozaplanowej dokumentalnej kontroli płatnika podatków.

Po kontroli płatnika podatków i jego odrębnych jednostek oraz zakończeniu prawnie określonych terminów spłaty uzgodnionych zobowiązań danego płatnika, w razie stwierdzenia braku zobowiązań wobec budżetu, organ Państwowej Służby Podatkowej sporządza zaświadczenie wg wzoru Nr 22 - OPP (№22-ОПП).  

Zaświadczenie wydawane jest pod warunkiem:

- posiadania zawiadomień o zamknięciu wszystkich rachunków płatnika podatków z instytucji finansowych;

- zwrócenia do organu Państwowej Służby Podatkowej dokumentów wydanych płatnikowi podatków (świadectw, patentów, zaświadczenia Nr 4 -OPP, innych zaświadczeń itp.), które zgodnie z prawem podlegają zwrotowi, a także potwierdzonych kopii tych dokumentów

- złożenia do organu Państwowej Służby Podatkowej bilansu likwidacyjnego, aktu przekazania lub bilansu podziału sporządzonego przez komisję ds. zawieszenia płatnika podatków;

- brak obiektów opodatkowania lub związanych z opodatkowaniem.

Zaświadczenie przesyłane jest odpowiedzialnej osobie płatnika podatków na adres pocztowy, zgłoszony we wniosku Nr 8 - OPP.

Na prośbę komisji ds. zawieszenia (komisji likwidacyjnej), likwidatora, płatnika podatków (osoby fizycznej), innej osoby odpowiedzialnej za przeprowadzenie procedur zawieszenia płatnika podatków, zaświadczenie wg wzoru Nr 22 -OPP, może być wydane osobie bezpośrednio w organie,  w terminie nie przekraczającym 3-go dnia roboczego następującego po dniu rejestracji zaświadczenia w tym organie.

Po zakończeniu 3-go dnia zaświadczenie przesyłane jest pocztą.

Osoba prawna lub fizyczna -przedsiębiorca zaświadczenie o braku zobowiązań wg wzoru Nr 22 -OPP przekazuje do rejestratora państwowego w celu dokonania rejestracji zawieszenia osoby prawnej lub działalności osoby fizycznej -przedsiębiorcy.

Państwowa Administracja Podatkowa m. Tarnopol



Powrót Wszystkie Aktualności